Zavřít

Have a question? Write to us!

Přejít na menu Přejít na obsah

Tak jako většina motoristů na svém voze zaznamenala problémy se stávajícími palivy, i tyto malé motory trpí nízkou kvalitou paliv.
Nyní pomiňme fakt mizících polí s obilím, které nahrazuje žlutě vzkvétající řepka pro vznik "Bio paliv", která dle posledních studií škodí jak motorům, tak i samotnému životnímu prostředí. Díky těmto Bio palivům se musí do pohonných hmot přidávat mnohem více aditiv, aby byla použitelná pro stávající motory. Proto je maximální doba trvanlivosti stávajících paliv pouhé tři měsíce. Pokud budete mít čas, zkuste si do malé uzaviratelné skleničky odlít deci Naturalu 95, uzavřete neprodyšně skleničku a nechte ji svému osudu. Měsíc co měsíc uvidíte změnu barvy paliva a po třech měsících vás čeká nemilé překvapení - po otevření se na vás vyvalí pach čehosi štiplavého. Na dně bude mírná kalná usazenina "Bio přísad" a palivo po promíchání bude mírně lepkavé. Raději nebudeme komentovat, co by se dělo v dalších měsících (sami jsme to nezkoušeli).
Výše uvedený fakt převedeme do reálu techniky. Stávající paliva bezvadně fungují v době jejich nákupu, ale stávají se neštěstím při delším odstavení stroje. Tím, že vcelku rychle mění své parametry, mohou při čtrnáctidenní odstávce stroje znamenat vážný problém. Celá palivová soustava se pomalu zanáší a největším zdrojem problémů bude karburátor (vstřikovací jednotka). Karburátor je malé tělísko se spoustou drobných vrtání a otvorů. Tyto otvory se zalepují a následně palivo neprochází v požadovaním množství do spalovací komory. Motor vynechává, nemá požadovaný výkon anebo jej nelze ani nastartovat.
Snažíme se takto znečištěné karburátory vyčistit mechanicky i ultrazvukem, ale úspěšnost vyčištění je cca 30%. Většinou následuje nemilé překvapení v podobě nutné výměny karburátoru, což není pro zákazníka cenově nic příjemného...

Proto pokud bychom mohli poradit, vypínejte motory palivovým kohoutem a při vědomí delší odstávky stroje (stavební stroje a zahradní technika na zimu apod.) vypusťte všechno palivo z palivové soustavy a následně ponechte motor nastartovaný až do jeho úplného samovolného zastavení vyčerpáním zbylého paliva.
Tím máte 95% jistotu, že motor po nalití nového paliva i po 6měsících odstávky opět bez problému nastartujete.