Zavřít

Have a question? Write to us!

Přejít na menu Přejít na obsah

Jak jsme uvedli v úvodu "ne vždy je pouhé vypnutí motoru (stroje) pouhým vypínačem správně". Při vypnutí stroje pouze vypínačem dochází k zastavení motoru, avšak neuzavře se přívod paliva.

Velice často se u nás v servisu objevují motory, kdy v olejové nápni je příměs paliva, motor nelze nastartovat pro nedostatek paliva anebo se po nastartování vyvalí bílý dým, přes který stroj pomalu není vidět.
Následně je nutné vyčištění kompletní palivové soustavy, případně prostoru klikové skříně.

Co dělat, aby se to nestávalo?

  • motory vypínejte vypínačem pouze v takovém případě, kdy víte, že stroj nebudete transportovat na jiné místo anebo jej budete používat v krátkém časovém sledu.
  • motory vypínejte uzavřením palivového kohoutu. Uzavřením palivového kohoutu šetříte celý motor a tím prodlužujete životnost vašeho stroje. Uzavřením palivového kohoutu motor nevypne okamžitě jako při použití vypínač, to je fakt, ale tím že zastavíte přívod paliva dojde k pozvolnému snížení pracovních otáček motoru až do jeho úplného zastavení.
    Tímto postupem vyčerpáte a vyčistíte palivovou soustavu od palivového kohoutu až po výfuk motoru. Hlavní výhodou je, že nezůstane palivo v prostoru karburátoru a tím karburátor neoxiduje a nezanáší se (extrémní problém membránových karburátorů).
    Zároveň je motor/stroj připraven pro bezproblémový transport. Při neuzavření palivového kohoutu pro účel transportu dochází během transportu k otřesům (jízda auta, ruční přemisťování apod.) k prolínání paliva do prostoru spalovací komory anebo vzduchového filtru. Ze spalovací komory palivo následně prolne kolem pístních kroužků až do prostoru klikové skříně. Při provozu motoru s takovýmto mixem motorový olej / palivo dochází k nevratným poškozením hlavních součástí motoru.

Proto pečujte o své motory a zkuste vypínat motory palivovým kohoutem.